تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

تجهیزات پزشکی مهم در بیمارستان ها

بیمارستانی که مهم‌ترین منسوجات بیمارستانی را در اختیار دارد، همیشه آماده رسیدگی به هر موردی است که از درب آن عبور می‌کند. یک درمان پزشکی در بیمارستان‌ها ارائه مراقبت کامل است. در صورتی که بیمارستان‌ها از تمام تجهیزات پزشکی مناسب و مورد نیاز برخوردار نباشند، این امکان پذیر نیست. برای اینکه بیمارستان‌ها بتوانند درمان مناسب را به بیماران ارائه دهند، در اینجا فهرستی از چند تجهیزات مهم پزشکی که هر بیمارستان باید در اختیار داشته باشد، آورده شده است. در زیر چند مورد از مهمترین تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها آورده شده است:

  • دستگاه الکتریکی قلب: این دستگاه فعالیت الکتریکی قلب را در یک دوره زمانی ثبت می‌کند. این به ارزیابی فوری ضربان قلب و شناسایی سریع ناهنجاری‌های احتمالی کمک می‌کند.

دستگاه قلب

  • سیستم‌های استرس: این تجهیزات در قلب و عروق استفاده می‌شود. این به تعیین پاسخ بدن و آزمایش آن فراتر از حد طبیعی کمک می‌کند. یک سیستم استرس وضعیت سلامتی را که در شرایط عادی قابل مشاهده نیست، آشکار می‌کند.
  • واحدهای جراحی الکتریکی: این دستگاه در جراحی‌ها برای انعقاد، برش یا تغییر بافت‌ها استفاده می‌شود. این به محدود کردن جریان خون در یک ناحیه خاص بدن کمک می‌کند و دید را در طول یک عمل جراحی بهبود می‌بخشد.
  • سونوگرافی تشخیصی: این سیستم روشی بدون درد برای معاینه بدن ارائه می‌دهد. از اشعه استفاده نمی‌کند. این تجهیزات عمدتاً برای اندازه گیری تراکم، اندازه و ساختار توده داخلی بدن استفاده می‌شود و همچنین به شناسایی ناهنجاری‌های داخلی احتمالی کمک می‌کند.
  • میزهای جراحی و تخت‌های بیمار: هیچ جراحی بدون میز جراحی انجام نمی‌شود و هیچ بیمار بدون تخت بیمار قابل پذیرش نیست. برای درمان‌های پزشکی و جراحی، تخت‌ها و میزهای ریکاوری بیماران، تجهیزاتی هستند که هر بیمارستان باید داشته باشد.
  • دستگاه بیهوشی: این دستگاه‌ها یک منبع گاز پزشکی مداوم و دقیق را ارائه می‌دهند. این گاز با جریان و فشار ایمن در اختیار بیماران قرار می‌گیرد تا از بیهوشی مداوم اطمینان حاصل شود. دستگاه‌های بیهوشی مدرن شامل واحد ساکشن، ونتیلاتور و دستگاه‌های مانیتورینگ بیمار هستند.
  • ضدعفونی‌کننده‌ها: روش استریل‌سازی که توسط دستگاه‌های ضدعفونی انجام می‌شود، همه انواع میکروبی از جمله ویروس‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها، هاگ‌ها و غیره را از بین می‌برد. این میکروب‌ها روی اقلام مختلف پزشکی و ابزار جراحی وجود دارند.
  • دفیبریلاتورها: این تجهیزات پزشکی برای درمان بیماری های کشنده مانند فیبریلاسیون بطنی، آریتمی‌های قلبی و تاکی کاردی استفاده می‌شود. هنگامی که انرژی الکتریکی از طریق یک دوز درمانی تحویل داده می‌شود، دفیبریلاتور آریتمی را متوقف می‌کند و ریتم طبیعی را به قلب بیمار باز می‌گرداند.
  • مانیتورهای بیمار: متخصصان از این مانیتورها برای مشاهده روش‌های جراحی استفاده می کنند. این مانیتورها تصاویری با وضوح بالا برای کمک به جراحان در طی مراحل جراحی دشوار ارائه می دهند. به طور مشابه، مانیتور علائم حیاتی خوانش دقیقی از وضعیت سلامتی بیمار پس از انجام یک عمل جراحی ارائه می دهد.

همه این تجهیزات پزشکی برای انواع محیط‌های بیمارستانی دستگاه‌های ضروری هستند. آنها برای موفقیت عملیاتی بیمارستان ها و همچنین مراقبت‌های ارائه شده توسط آنها بسیار مهم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *