تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

محافظ تشک بیمارستانی

محافظ تشک که به آن روکش تشک و پد تشک نیز می‌گویند، یک مانع محافظ بین تشک شما و محیط، یعنی بیمارستان شما ایجاد می‌کند. رویه تشک بیمارستانی یک لایه محافظ و جداشدنی شبیه به ملحفه  نصب شده است که در برابر نشت و سایر آلاینده‌ها برای محافظت از تشک شما محافظت می‌کند. در این نوشته می‌خواهیم درباره محافظ تشک بیمارستانی صحبت کنیم.

محافظ تشک بیمارستانی چه کاری انجام می‌دهد؟

محافظ تشک بیمارستانی مزایای متعددی دارد. آنها نه تنها تشک بیمارستانی را تمیز نگه می دارند، بلکه آن را در شرایط جدید نگه می‌دارند، می‌توانند به کاهش علائم آلرژی کمک کنند و عمر تشک شما را افزایش دهند. در حالی که محافظ های تشک در درجه اول به عنوان یک مانع ضد آب برای محافظت از تشک شما در برابر آسیب رطوبت استفاده می‌شوند، آنها همچنین در محافظت در برابر آلاینده‌ها از جمله: عرق،خاک و زباله، کنه‌های گرد و غبار و سایر آلرژن‌ها، باکتری‌ها و ساس. با محافظت از تشک خود در برابر این آلاینده‌های مضر، محافظ های تشک می‌توانند طول عمر تشک شما را افزایش دهند و در عین حال بهداشت کلی و تمیزی فضای شما را بهبود بخشند.

محافظ تشک بیمارستانی

مواد محافظ تشک بیمارستانی

محافظ تشک را می‌توان از چندین ماده مختلف ساخت که هر کدام کیفیت‌های متفاوتی دارند. برخی مانند پلاستیک وینیل و پلی اورتان ضد آب هستند. برخی دیگر به گونه ای ساخته شده اند که ضد حساسیت، بی صدا و خنک کننده باشند. قبل از خرید محافظ تشک، برای اطلاعات بیشتر در مورد جنس آن، به برچسب آن نگاه کنید. می‌توانید محافظ‌های تشک ساخته شده از مواد زیر (یا ترکیبی از چندین مورد) را پیدا کنید:

  • پنبه
  • پلی اورتان
  • وینیل
  • لاتکس
  • پلی استر
  • اسپیدکس
  • پشم

تفاوت بین محافظ تشک، پد تشک و روکش تشک

در واقع، تفاوتی بین محافظ تشک و رویه تشک وجود دارد، اگرچه ظاهری شبیه به هم دارند. محافظ های تشک به طور کلی از لایه رویی تشک شما محافظت می‌کنند بدون اینکه تاثیر قابل توجهی بر راحتی کلی تشک شما داشته باشند. آنها نسبتاً نازک هستند و در حالی که ممکن است کمی بالشتک نازک داشته باشند، لزوماً به سطح تخت شما لطافت یا تکیه گاه اضافه نمی‌کنند. روکش‌های تشک هم از تشک شما محافظت می‌کنند و هم به آن راحتی می‌افزایند، اگرچه رویه‌های تشک قابل توجه‌تر هستند و به‌طور قابل‌توجهی احساس سفت یا نرمی تشک شما را تغییر می‌دهند و می‌توان آن‌ها را همراه با محافظ‌های تشک استفاده کرد. روکش‌ها ضخیم‌تر از محافظ‌های تشک بیمارستانی هستند و لایه‌ای از راحتی را ایجاد می‌کنند و به عنوان امتداد تشک بیمارستانی شما عمل می‌کنند. روکش‌ها کمی از تشک شما در برابر آلاینده‌ها محافظت می کنند، البته نه به اندازه محافظ تشک. از لحاظ تئوری، تا زمانی که محافظی به اندازه کافی بزرگ داشته باشید، می‌توانید یک محافظ تشک را روی تشک با روکش قرار دهید. اما محافظ‌ها در اندازه‌های بسیار متنوعی هستند و به گونه‌ای ساخته می‌شوند که از تخت خواب گرفته تا تخت کینگ سایز مناسب باشند، بنابراین پیدا کردن آن نباید مشکلی ایجاد کند.

محافظ تشک

محافظ تشک مخصوصا برای بیمارانی که از حساسیت‌های فصلی رنج می‌برند و یا پوست حساسی دارند مفید است. محافظ تشک مناسب می‌تواند یک لایه محافظتی اضافی برای جلوگیری از بروز علائم آلرژی شما ایجاد کند و از شما در برابر مواردی مانند کنه‌های گرد و غبار و ساس محافظت کند. همچنین برای کودکانی که تمایل به تصادفات شبانه دارند مفید هستند و از تشک زیرین محافظت می‌کنند. و تمیز کردن و ضدعفونی کردن ملحفه بیمارستانی را آسان تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *