تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

پارچه فلامنت پنبه‌ ای بیمارستانی

یکی از انواع پارچه‌ملحفه بیمارستانی، پارچه فلامنت پنبه بیمارستانی است. در این مطلب می‌خواهیم درباره فلامنت پنبه و ویژگی‌ها و مزایا آن بپردازیم.

تعریف پارچه فلامنت پنبه ای

این پارچه مناسب دوخت لباس بیماران زن و مرد، با عرض و گرماژی معین تولیدی در کارخانجات بزرگ نساجی پارچه در کشور، با قیمت درب کارخانه عرضه می‌گردد.
حتما می‌دانید که امروزه یکی از پارچه‌هایی که در بازارهای پارچه فروشی از بازار داغ خرید و فروش برخوردار بوده، پارچه های فلامنت پنبه‌ای بیمارستانی هستند.
چرا که در تمامی ایام سال، ارگان‌های دولتی و خصوصی بیمارستانی، به انواع البسه و منسوجاتی احتیاج داشته که با انواع پارچه‌های بیمارستانی  از جمله پارچه‌ی فلامنت پنبه‌ای تولید و به عرضه رسیده‌اند. پارچه فلامنت در واقع در دو نوع پارچه فلامنت لباسی و پارچه فلامنت ورزشی در بازار موجود بوده که نوع لباسی آن برای مصارف بیمارستانی بکار گرفته می‌شود و دارای الیاف ریزتری هستند.

پارچه فلامنت پنبه ای بیمارستانی

 

ویژگی های پارچه فلامنت پنبه‌ای بیمارستانی

از مزایای این نوع پارچه که برای دوخت لباس بیماران استفاده می‌شود، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرم و لطیف
  • خنک و سبک وزن
  • ضد حساسیت و ضد آلرژی
  • قابل شستشو است و رنگ خود را از دست نمی‌دهد.
  • قابلیت کشسانی
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه

مصارف پارچه فلامنت پنبه ای

مصارف این نوع پارچه در بیمارستان‌ها به شرح زیر است:

  1. لباس بیماران (زنانه و مردانه)
  2. لباس پرسنل
  3. روتختی و ملحفه بیمارستانی
  4. لباس اتاق عمل

پارچه فلامنت پنبه‌ای بیمارستانی از جمله نرم و راحت ترین پارچه‌ها در بین پارچه‌های بیمارستانی به شمار می‌آید. فروش پارچه فلامنت پنبه معمولا در منسوجات بیمارستانی ای استفاده می‌گردند که تاکنون به شکل ساده یا رنگی و یا طرحدار چاپی تولید و تکمیل شده‌اند. برای دوخت لباس بیماران مرد و لباس بیماران زن از پارچه فلامنت پنبه بیمارستانی بدون طرح استفاده می‌گردد ، ولی اگر قرار به دوخت لباس بیماران بچه‌ها باشد، نوع طرح دار پارچه فلامنت پنبه بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع پارچه فلامنت پنبه

  • پارچه فلامنت فلامنت و فلامنت پنبه در مدل بافت در زمره پارچه‌های تخت بافت قرار میگیرند و معمولا در عرض 150 سانتی متر یا 3 متر تولید می‌شود. این پارچه در عرض 3 متر بیشتر در رنگ های سفید، شیری و نباتی و مشکی تولید می‌شود و برای مصارف پرده مورد استفاده است.
  • پارچه فلامنت فلامنت و فلامنت پنبه بیمارستانی عرض 150 سانتیمتر دارد و در سه مدل ساده رنگی، چهارخانه و راه راه بافت و تولید می‌شود که مدل ساده و چهارخانه مورد استقبال بیشتری برای مصارف لباس بیمار دارند.

متراژ هر توپ پارچه فلامنت به صورت طاقه‌های کتابی 40 یا 50 متری است و اگر به صورت رول باشد متراژ 100 یا 150 متری دارد.

پارچه فلامنت پنبه ای بیمارستانی

تفاوت پارچه فلامنت پنبه با فلامنت فلامنت

تنها تفاوت پارچه فلامنت پنبه ای با فلامنتی (فلامنت فلامنت) بیمارستانی در تار و پود آن خلاصه می‌شود که تار و پود پارچه فلامنت فلامنت از فلامنت می‌باشد اما پارچه فلامنت پنبه ترکیبی از فلامنت و پنبه است. این نوع پارچه مانند برخی پارچه‌های دیگر خشک نیست و به خاطر داشتن الیاف طبیعی پنبه لطافت بیشتری را دارا می‌باشد. این پارچه، کمی از پارچه فلامنتی(فلامنت فلامنت) قیمت بیشتری دارد.
مشخصات و طرح پارچه بیمارستانی باعث می‌شود هریک جهت مصارف خاصی انتخاب گردند.
در حال حاضر پارچه‌های فلامنت پنبه معمولا در کارخانجات به صورت‌های زیر تولید و عرضه می‌گردند:
1)پارچه ساده فلامنت پنبه(رنگی)
2)پارچه چهارخانه فلامنت پنبه
3)پارچه گلدار فلامنت پنبه
4پارچه طرحدار فلامنت پنبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *