تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

بیمارستان‌ها برای بهداشتی بودن منسوجات و راحتی بیماران معمولا از ملحفه یکبار مصرف استفاده می‌کنند. در این متن میخواهیم درباره‌ی ملحفه یکبار مصرف و ویژگی‌های آن و جنس الیاف آن صحبت کنیم.

در مورد ملحفه‌های یکبار مصرف بییشتر بدانیم

ملحفه‌های یکبار مصرف یکی از انواع ملحفه بیمارستانی می‌باشند که سبک و نرم هستند، و همچنین قابلیت برش دادن راحتی دارند، در مکان هایی که به افراد مختلف خدمات می‌دهند، بیشترین و بهترین کاربرد را دارند. ملحفه‌های یکبار مصرف  به صورت رولی بوده، و در واقع به دو حالت رول‌های پرفراژ دار و رول‌های ساده تولید می‌شوند که این رول‌ها معمولا در طول و عرض‌های مختلف تولید می‌شوند. همچنین در بعضی مواقع برای کاربرد خاصی مانند رو تختی، طراحی آنها تغییر کرده مثلاً برای استفاده از ملحفه یکبار مصرف به عنوان روتختی، ملحفه‌ها به صورت ساده یا کشدار طراحی و تولید می‌شوند. این ملحفه‌ها از جنس پارچه ملحفه بیمارستانی اسپان باند تولید می‌شود.

ملحفه رولی یکبار مصرف بیمارستانی

مزایای استفاده از ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

  • رعایت موارد بهداشتی
  • کاهش هزینه های دوخت،تعمیر و نگهداری از ملحفه‌های پارچه‌ای
  • کاهش هزینه مصرف آب و مواد شستشو زیرا این ملحفه ها نیازی به شستشو ندارند.
  • عدم نیاز به اتوکشی
  • جابجایی راحت
  • صرفه جویی در وقت برای دوختن و شستشوی ملحفه
  • پیشگیری از انتشار باکتری، میکروب و عفونت‌ها، به خصوص عفونت‌های شایع بیمارستانی

کاربرد ملحفه رول یکبار مصرف

علاوه بر مراکز بیمارستانی، درمانی، زیبایی و دامپزشکی ملحفه‌ها کاربردهای دیگری هم دارند و برای رعایت مسائل بهداشتی، قابل استفاده می‌باشند. به عنوان مثال از ملحفه می‌توان در سالن‌های آرایشی و اپیلاسیون استفاده کرد، تا در رعایت بهداشت فردی مشکلی پیش نیاید. عرض هایی که در حال تولید در کارخانجان نساجی می‌باشد، بسیار سبک بوده، و به راحتی قابل حمل نیز می‌باشد. این ملحفه‌ها بدون پرز می‌باشند و هیچ گونه آلرژی و یا حساسیتی برای فرد به همراه ندارد. رول ملحفه یکبار مصرف در دو نوع کلی با پرفراژ و بدون پرفراژ تولید می‌شود، که هر دو نوع ملحفه، هیچ نوع حساسیتی برای فرد به همراه ندارد. این ملحفه‌ها، قابلیت جذب آب تا 10 برابر را در خود دارند. همچنین این ملحفه‌ها به بیماران و هرکسی از آنها استفاده می‌کند، آرامش خاطر می‌بخشد و با محیط زیست سازگار هستند.

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

ویژگی ملحفه رول یکبار مصرف

  1. موجود در اندازه طول و عرض های مختلف
  2. دارای وزن سبک، نرم و بدون پرز
  3. ضدحساسیت و سازگار با هر نوع پوست بدن
  4. دارای کیفیت مناسب و با دوام در برابر پاره شدن
  5. جهت جلوگیری از گرد و غبار، ذرات، الکل، خون، باکتری و ویروس استفاده می‌شود.

تولید ملحفه رول یکبار مصرف

ملحفه یکبار مصرف از منسوجات نبافته ای هستند که باعث سبکی و نرمی آن می‌شود و باعث بهداشتی بودن آن ها می‌شود . ملحفه یکبار مصرف به صورت رولی بوده و در واقع به دو حالت پرفراژ و رول ساده تولید می‌شوند و در طول و عرض های مختلف تولید می‌شوند. با تولید ملحفه یکبار مصرف گام بزرگی در جهت رفاه حال بیماران و کسانی که به نظافت بیمارستان مشغولند، برداشته شده است. ویژگی مهم ملحفه یکبار مصرف کش دار سبکی و نرم بودن است. این پارچه‌ها به راحتی برش داده می‌شوند و در مکان‌های مختلف، بیشترین و بهترین کاربرد را دارند. برای تولید رول ملحفه یکبار مصرف از دستگاه رول بازکن استفاده می‌شود که از رول‌های با عرض 160 و 80 سانتی متر استفاده می‌شود. جنس مورد استفاده در این نوع ملحفه‌ها پارچه اسپان باند می‌باشد که در واقع یک نوع پارچه با الیاف پلی پروپیلن است که به صورت نبافته از طریق ذوب کردن چیپس‌های پلی پروپیلن و پاشیدن و سردکردن آنها توسط دستگاه‌های بزرگ و حساس به نام نانوون به وجود می‌آید. این دستگاه برای تولید ملحفه یکبارمصرف یک سری برش‌ها در انتهای تولید این محصول می‌گذارد که برای راحتی برش دادن مصرف کنندگان مناسب است.

ماشین تولید ملحفه یکبار مصرف

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *