تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

آیا بیمارستان‌ها حوله ارائه می‌دهند؟

هنگامی که یک زن باردار قرار است زایمان کند یا یک فرد بیمار وسایل خود را برای بستری شدن در بیمارستان آماده می‌کند، معمولاً چیزی شبیه چک لیست برای اطمینان از حمل تمام وسایل مورد نیاز دارند. یکی از این وسایل شامل حوله است. برخی از افراد فراموش می‌کنند حوله ببرند یا بهتر است حوله را همراه خود نبرند زیرا احساس می‌کنند که بیمارستان حوله را فراهم می‌کند. این ما را به این سوال سوق می‌دهد که آیا بیمارستان‌ها حوله ارائه می دهند؟

باید بگوییم بله بیمارستان‌ها حوله ارائه می‌دهند، اما این حوله‌ها مانند حوله‌هایی نیستند که ما در خانه استفاده می‌کنیم. آنها به سختی می‌توانند بدن شما را بپیچند چه برسد به اینکه آنها را خشک کنند که به شما بگوید چقدر کوچک هستند. از این حوله‌ها بیشتر برای پیچیدن نوزادان تازه متولد شده استفاده می‌شود. به ندرت می‌توان بیمارستانی را دید که حوله‌ بیمارستانی بزرگ برای بیماران خود فراهم کند.

چرا بیمارستان ها باید حوله تهیه کنند؟

دلایل بسیار کمی وجود دارد که چرا بیمارستان‌ها باید برای بیماران خود حوله تهیه کنند. شامل می‌شوند. اغلب اوقات، بیماران در مواقع اورژانسی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، آن‌ها زمان لازم را برای مرتب کردن و برداشتن چیزهای ضروری ندارند، می‌تواند حوله یا چیز دیگری باشد، اما اغلب اوقات حوله است. به همین دلیل بیمارستان‌ها باید برای بیماران حوله تهیه کنند و احتمالاً آن را به صورت حساب خود اضافه کنند. بیماران تا حد زیادی به بیمارستان‌ها اعتماد دارند. به همین دلیل است که آنها در وهله اول به آنجا می‌روند. بنابراین، می‌توان گفت که بسیاری از آن‌ها از استفاده از مواد ارائه‌شده توسط بیمارستان، از جمله حوله‌ها، احساس آرامش می‌کنند. از این رو بیمارستان باید با تهیه حوله برای بیماران این اعتماد را که بیماران به خود دارند حفظ کند.

حوله بیمارستانی

خطر احتمالی بیمارستان برای ارائه حوله برای بیماران خود

انسان‌ها عموماً احساس حق طلبی دارند، مخصوصاً وقتی پول در میان باشد. بیماران ممکن است سر خود را با این تصور پر کرده باشند که حوله اکنون متعلق به آنهاست، زیرا هزینه آن را پرداخت کرده اند، بدون اینکه متوجه باشند که واقعاً اجاره شده است و هنوز هم متعلق به بیمارستان است. همچنین، افراد ممکن است برخی از عفونت‌های قارچی داشته باشند که ممکن است حتی از آن آگاه نباشند، بنابراین درمان نمی‌شوند. هنگامی که چنین بیمارانی از حوله‌ها استفاده می‌کنند، علی رغم درمان و استریل کردن آن، ممکن است ارگانیسم عامل قارچ از بین نرود. برای جلوگیری از انتقال این عفونت‌ها، توصیه می‌‎شود بیماران حوله خود را به همراه داشته باشند.

آیا حوله‌های بیمارستان تمیز هستند؟

اغلب، مردم احساس می‌کنند که حوله‌های بیمارستانی تمیز هستند، زیرا فکر می‌کنند محصولات و ضدعفونی‌کننده‌هایی دارند که به کشتن میکروارگانیسم‌ها کمک می‌کنند. زمانی اتفاق افتاد که گروهی از محققان تصمیم گرفتند برای پاسخ به این سوال آزمایش کنند. تعویض منظم حوله توسط بیمارستان. عادلانه است که بیمارستان‌ها وظیفه تعویض دوره ای حوله‌های استفاده شده را دارند. به این ترتیب می‌توان خطر انتقال عفونت‌ها را کاهش داد و بهداشت را رعایت کرد. این جایگزینی را می‌توان به طور منظم هر 2 ماه یک بار برای درجه بالاتری از کارایی انجام داد. کارکنان بیمارستان باید اطلاع رسانی به بیماران در مورد خط مشی‌ها یا قوانین مربوط به استفاده از حوله را به عنوان یک وظیفه تعیین کنند. به این ترتیب بیماران از استفاده از حوله و عدم خرید آن از بیمارستان مطلع می‌شوند.

کارهایی که بیمارستان‌ها می‌توانند برای تمیز نگه داشتن حوله‌های خود انجام دهند چیست؟

هر سیستم مراقبت بهداشتی باید رویه‌های مکتوبی داشته باشد تا نظافت عمومی اولیه را راهنمایی کند و اطمینان حاصل کند که تمام تجهیزات و لوازم بیمارستانی تمیز نگه داشته می‌شوند. این روش ها شامل شستشو و ضد عفونی می شود.

حوله

شستشو

ین فرآیند با آب گرم و مواد شوینده (می تواند شوینده دارویی یا بدون شوینده باشد، اما ترجیحاً شوینده دارویی) انجام می‌شود، کثیفی، لکه‌ها و آلودگی‌های قابل مشاهده روی حوله را از بین می‌برد. معمولا برای رفع آلودگی حوله‌ها بسیار موثر است. با این حال، شرایطی وجود دارد که شستن حوله‌ها به تنهایی تمام آلودگی‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد. این امر مستلزم ضدعفونی کردن حوله است.

ضد عفونی

این فرآیند به کاهش تعداد ارگانیسم‌های میکروسکوپی کوچک و میکروب‌های روی حوله تا حدی کمک می‌کند که خطری برای بیماران و پرسنل بیمارستان نباشد. اگر حوله کاملا شسته شده باشد، ضدعفونی بهتر عمل می‌کند. مواد شیمیایی که باید برای ضدعفونی حوله‌ها استفاده شوند عبارتند از هیپوکلریت سدیم (سفید کننده کلر). این سفید کننده عمدتا برای ضد عفونی حوله‌های سفید استفاده می‌شود. پس از ضدعفونی حوله‌ها با سفید کننده، حوله‌ها را می‌توان با تغییر تنظیمات ماشین لباسشویی استریل کرد. افزایش دما به حدود 155 درجه فارنهایت برای حوله‌های نخی و کمتر از 140 درجه فارنهایت برای حوله‌های کتان برای حدود 60 تا 90 دقیقه می‌تواند بیشتر میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد. علاوه بر این، آنها باید پس از آخرین فرآیند برداشته شوند و حوله‌ها را در خشک کن قرار دهید یا بهتر است فوراً آنها را آفتاب بگیرید. گرمای خورشید به از بین بردن میکروب‌ها نیز کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *