تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

کاربرد ملحفه های بیمارستانی یکبار مصرف

امروزه ملحفه‌های نبافته سازگار با محیط‌زیست به‌ویژه در میان ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. شسته و رفته، استفاده از آن ساده است و به کاربران آرامش خاطر می‌دهد. در این نوشته به بررسی ویژگی‌ها و عملکرد ملحفه یکبار مصرف و فواید آن برای بیمارستان‌ها می‌پردازیم. اما قبل از شروع بحث، اجازه دهید نگاهی گذرا به برخی از اصول اولیه بیاندازیم. ملحفه‌های یکبار مصرف دقیقا چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست، ملحفه‌های یکبار مصرف ملحفه‌هایی هستند که در صورت لزوم می‌توانید آنها را دور بریزید. آنها زیست تخریب پذیر هستند، به این معنی که شما لازم نیست نگران آسیب رساندن به محیط باشید. فقط ملحفه‌های استفاده شده را در کمپوست قرار دهید و سپس کارها را ادامه دهید. این ملحفه‌ها به راحتی در جای خود قرار می‌گیرند و همچنین از روی تخت جدا می‌شوند. آنها به اندازه کافی ضخیم هستند که از تشک محافظت می‌کنند و می‌توانند در زمان و تلاش زیادی صرفه جویی کنند. با این حال، مزیت اصلی آنها این است که آنها کمپوست پذیر هستند، به این معنی که شما لازم نیست نگران تمیز کردن آنها باشید. فقط از آنها استفاده کنید و سپس آنها را دور بریزید. ملحفه‌های یکبار مصرف راه حلی همه کاره و مقرون به صرفه را ارائه می‌دهند و در عین حال بهترین راحتی و بهداشت را تضمین می‌کنند. ملحفه های طبی در اندازه های مختلف و معمولاً سفید هستند، بنابراین به راحتی می‌توان از آنها با بقیه اتاق استفاده کرد.

ملحفه بیمارستانی

ساخت ملحفه‌های یکبار مصرف

ساخت ملحفه‌های یکبار مصرف بستگی به مواد مصرفی سازنده دارد. با این حال، اکثر تولید کنندگان از مواد نرم، غیر بافته و زیست تخریب پذیر برای ارائه بهترین راحتی استفاده می‌کنند. برخی از تولید کنندگان از الیاف درختان اکالیپتوس استفاده می‌کنند. برخی دیگر از پلی پروپیلن باند آبگریز استفاده می‌کنند که نه تنها نرم و راحت است بلکه در برابر آلودگی نیز مقاوم است. ملحفه بیمارستانی یکبار مصرف برای ایجاد راحتی و کمک به کنترل عفونت‌ها طراحی شده اند. ساختار آنها همچنین به کاهش خطر آلودگی متقابل ناشی از شستن ملحفه‌ها کمک می‌کند. اکثر ملحفه‌های پزشکی با کیفیت، ضد حساسیت، فاقد مواد شیمیایی مانند رنگ و سفید کننده بوده و بسیار نرم هستند.

ویژگی‌های ملحفه یکبار مصرف

اگرچه هر کسی می‌تواند از ملحفه‌ یکبار مصرف بیمارستانی استفاده کند، اما در مراقبت‌های بهداشتی محبوبیت بیشتری دارد. بنابراین، بسیاری از تولید کنندگان آنها را متناسب با نیازهای مراقبین سلامت و بیماران طراحی می کنند. موارد زیر برخی از ویژگی‌های مشترک آنها است: ضد حساسیت و بدون مواد شیمیایی، سازگار با محیط زیست، کمپوست پذیر، سازگار با پوست، سبک وزن، ضد رسوب و پاشش، بهداشت کامل و غیره.

کاربردها و عملکرد ملحفه‌های یکبار مصرف

مانطور که قبلا ذکر شد، ملحفه بیمارستانی از نوع یکبار مصرف همه جا هستند. با این حال، آنها بیشتر به عنوان ملحفه‌های پزشکی مورد استفاده در بیمارستان‌ها و سایر مراکز پزشکی محبوب هستند. این ملحفه‌ها به کاهش خطر آلودگی متقابل و کنترل عفونت کمک می‌کنند. همچنین از نشت و لکه جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل است که آنها برای استفاده در مراکز بهداشتی و درمانی، به ویژه آنهایی که اغلب کوتاه می‌مانند و نیاز به تعویض مکرر رختخواب دارند، ایده آل هستند. در مؤسسات پزشکی، ملحفه‌ها عمدتاً برای پوشاندن تخت‌های بیمارستانی، تخت‌های جراحی، برانکاردها و غیره استفاده می‌شوند. آنها به ویژه برای افرادی که بی اختیاری متوسط ​​یا سنگین دارند مناسب هستند.

ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

مزایای ملحفه یکبار مصرف برای بیمارستان‌ها

ملحفه‌های یکبار مصرف متنوعی وجود دارد که برای هر نوع برانکارد یا تخت بیمار مناسب است. این شامل ملحفه‌های پزشکی برای برانکاردهای آمبولانس، ملحفه‌های یکبار مصرف برای محیط‌های مختلف بالینی، بخش‌های بیمارستان یا امکانات وسیع مراقبت از بیمار است. تنوع گسترده به کارکنان بیمارستان کمک می‌کند تا هوشمندانه‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های مراقبت از بیمار را ارائه دهند و اطمینان بخشی در هر موسسه پزشکی یک موهبت است.

  1. مقرون به صرفه: ملحفه‌های یکبار مصرف به دلیل مقرون به صرفه بودن ترجیح داده می‌شوند. بیمارستان‌ها به هزینه حساس هستند. تولیدکنندگانی که به دنبال ارائه تعداد زیادی از محصولات بهداشتی هستند باید حاشیه سود را به دقت ارزیابی کنند و به مشتریان نشان دهند که چگونه عملکرد محصول بر سود بیمارستان تأثیر می‌گذارد. بر کسی پوشیده نیست که منسوجات نبافته را می‌توان به محصولاتی با قابلیت جذب فوق العاده تبدیل کرد. اگرچه پارچه‌های رقابتی مانند پنبه نیز می‌توانند جاذب باشند، بسته به نوع کاربرد، پارچه‌های پنبه ای به حجم پارچه به میزان قابل توجهی بیشتری نیاز دارند. جایگزینی پرکننده‌های پالپ کرکی با محصولات منسوج سبک‌تر و جاذب‌تر به طور موثری به بهبود هزینه کمک می‌کند.
  2. دفع آسان: ملحفه‌های بیمارستانی سبک و بادوام هستند. به راحتی می‌توان آن ها را پس از استفاده در سطل زباله انداخت و سپس آن‌ها را در اندازه‌های کوچک برای جابجایی آسان جمع کرد. پزشکان ملحفه‌های یکبار مصرف را ترجیح می‌دهند زیرا انتخاب مناسبی برای اورژانس بیمارستان‌ها و مهدکودک‌ها هستند. محافظت و جذب اولیه را فراهم می‌کند، در حالی که مجموعه‌های دیگر طیف وسیعی از ویژگی‌های مکمل را ارائه می‌دهند.
  3. خدمت به عنوان یک اقدام برای کنترل عفونت: بیمارستان‌ها می‌خواهند عفونت‌های بیمارستانی (HAI) را کاهش دهند. آنها در قبال HAI‌ها پاسخگو هستند. از آنجایی که ملحفه‌های یکبار مصرف از نظر محافظت از سد، جذب و ضد آلودگی برتر شناخته شده اند، می‌توانند گسترش عفونت را کنترل کرده و به کنترل عفونت‌ها در بیمارستان کمک کنند. از آنجایی که هنگام ترخیص بیمار از بیمارستان برداشته می‌شوند، به دلیل عفونت متقاطع در قسمت لباسشویی، عوامل بیماری زا باعث انتشار باکتری یا ویروس نمی شوند. همچنین به کاهش زمان مورد نیاز پزشکان برای انتقال بیماران به اورژانس کمک می‌کند. سایر کارکنان مجبور نیستند تخت را بردارند زیرا با ملحفه‌های بیمارستانی می‌توانند به برداشتن و فرآیند یکبار مصرف کارآمد دست یابند. یک قطعه جدید از ملحفه را می‌توان به راحتی در چند دقیقه قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *