تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

چگونه ملحفه بیمارستانی مناسب برای تخت بیمارستانی خود بخریم؟

پارچه ملحفه بیمارستانی که برای تخت بیمارستان خود انتخاب می‌کنید می‌تواند تفاوت زیادی در راحتی و سلامتی بیمار ایجاد کند. ملحفه‌ها ساعت ها با پوست بیمار در تماس هستند، بنابراین خرید ملحفه های مناسب برای نیازهای بیمار ضروری است. در این مطلب می‌خواهیم درباره چگونه ملحفه بیمارستانی مناسب برای تخت بیمارستانی خود بخریم، صحبت کنیم.

ملحفه‌هایی که انتخاب می‌کنید بر مراقبان و متخصصان پزشکی نیز تأثیر می‌گذارد. آیا قرار دادن و برداشتن آنها آسان است؟ آیا آنها از تشک سر می‌خورند یا زیر بیمار دسته می‌شوند؟ و به همان اندازه مهم، آیا آنها با تخت بیمارستانی و تشک بیمارستانی قابل تنظیم شما به خوبی کار می‌کنند؟

پرایمر در تعداد ملحفه‌های بیمارستانی

بیایید با جنبه‌ای از خرید ملحفه‌ها شروع کنیم که بسیاری از مردم آن را گیج کننده می‌دانند. ملحفه‌های بافته شده از نخ‌های متقاطع ساخته شده اند. تعداد نخ‌ها در هر اینچ را در هر دو جهت اندازه گیری می‌کند. به عنوان مثال، تعداد نخ 300 به این معنی است که 150 نخ افقی و 150 نخ عمودی وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، ملحفه‌هایی که تعداد نخ کمتری دارند، ارزان تر از ملحفه‌هایی با تعداد نخ بالاتر هستند. ملحفه‌های با تعداد نخ بالاتر دوام بیشتری دارند و نرم تر و راحت تر به نظر می‌رسند. کدام تعداد نخ برای ملحفه‌های بیمارستانی بهتر است؟ در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، ملحفه‌هایی با تعداد نخ حدود 130 استاندارد هستند. این یک تعداد نخ نسبتاً کم است که برای کاهش هزینه‌های پارچه انتخاب می‌شود و در عین حال اطمینان حاصل می‌شود که ملحفه‌ها به اندازه کافی بادوام هستند که چندین بار شسته شوند. برای تخت بیمارستان خانگی خود، ممکن است ترجیح دهید برای راحتی بیشتر، ملحفه‌های تعداد نخ‌های بالاتر را انتخاب کنید.

ملحفه بیمارستانی

انتخاب پارچه برای ملحفه‌های بیمارستانی

بیشتر ملحفه‌های بیمارستانی از پنبه یا ترکیبی از پلی استر و پنبه ساخته می‌شوند. مخلوط‌های پنبه و پنبه به اندازه کافی بادوام هستند که ده‌ها بار در دمای بالا شسته و خشک شوند. آنها نرم، راحت و قابل تنفس هستند. پارچه‌های مصنوعی مانند نایلون و اکریلیک اغلب برای ملحفه‌های بیمارستانی استفاده نمی‌شوند زیرا در برابر شستشو و خشک شدن مکرر مقاومت کمتری دارند و به راحتی سوراخ می‌شوند یا حتی سوراخ ایجاد می‌کنند. می‌توانید از ملحفه‌های ابریشمی و پارچه‌های مشابه روی تخت‌های بیمارستانی استفاده کنید، اما عدم اصطکاک آن‌ها ممکن است باعث مشکلات ایمنی و راحتی برای بیمارانی با محدودیت حرکتی شود که نمی‌توانند به راحتی موقعیت خود را بدون کمک تغییر دهند. اکثر ملحفه‌ بیمارستانی‌ها ضد آب نیستند. اگر خیس یا کثیف شدند، باید برداشته شوند و شسته شوند.  یکی از دلایلی که دوام آنها بسیار مهم است. برای محافظت از تشک، توصیه می‌شود از محافظ تشک بیمارستانی ضد آب در زیر ملحفه استفاده کنید. طیف وسیعی از تشک‌های بیمارستانی ما را می‌توان با یک پوشش ضد آب به راحتی خریداری کرد.

پارچه‌های بافته شده در مقابل بافتنی

دو روش اصلی برای ساخت پارچه ملحفه وجود دارد: بافندگی و بافندگی. بافندگی دو نخ را در جهات مختلف به هم می‌پیوندد. بافندگی شامل در هم آمیختن حلقه‌های نخ در ردیف‌هایی است که پارچه را تشکیل می‌دهند.

پارچه‌های بافته شده

اینکه یک ملحفه بافته یا بافتنی باشد بر نحوه رفتار آن تأثیر می‌گذارد. پارچه‌های بافته شده پایدارتر هستند. آنها به اندازه ای کشش ندارند و کمتر احتمال دارد که سوراخ یا دویدن ایجاد کنند. ملحفه معمولی بیمارستانی که در موسسات بهداشتی در سراسر جهان یافت می‌شود، یک ورقه پنبه ای یا پلی پنبه ای بافته شده با تعداد نخ نسبتاً کم است. این ملحفه‌ها ارزان و بادوام هستند، اگرچه به نرمی و راحتی ملحفه‌های گران قیمت نیستند.

انتخاب ملحفه‌های اندازه مناسب برای تخت بیمارستان

در انتخاب ملحفه برای تخت بیمارستانی خانگی به اندازه تخت و ضخامت تشک دقت کنید. ملحفه‌های کوچک به‌راحتی شل می‌شوند، مخصوصاً هنگام بالا یا پایین آوردن تخت‌های قابل تنظیم بیمارستان. یک ملحفه شل می‌تواند در زیر بیمار جمع شود و باعث ناراحتی و خطر اصطکاک بیش از حد شود. از طرف دیگر، ملحفه‌های بزرگ می‌توانند باعث خطر افتادن و لغزش شوند و همچنین می‌توانند زیر بیمار جمع شوند. با این حال، بهتر است یک ملحفه کمی بزرگ بخرید تا ملحفه ای که برای تختی که روی آن استفاده می‌شود بسیار کوچک است. تخت‌های بیمارستانی ممکن است از نظر اندازه با تخت‌های استاندارد متفاوت باشد. آنها ممکن است پهن تر از حد استاندارد باشند، همانطور که در مورد تخت‌های چاقی وجود دارد. و ممکن است طولانی تر باشند، همانطور که در مورد تخت‌های بیمارستانی بسیار طولانی ما صادق است. قبل از خرید برای مقایسه اندازه تخت بیمارستانی با اندازه ملحفه وقت بگذارید. از آنجایی که تخت‌های بیمارستانی قابل تنظیم هستند، ملحفه پایینی باید به اندازه ای باشد که حرکت تخت و تشک را در نظر بگیرد. با بالا رفتن سر یا پای تخت، اندازه تشک تغییر می‌کند. ملحفه‌های تخت بیمارستانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طول اضافی تخت‌های بیمارستانی و تنظیمات را در نظر بگیرند. از آنجایی که ملحفه‌های رویی مانند ملحفه پایینی تحت تأثیر تنظیم تخت قرار نمی‌گیرند، بهتر است از ملحفه‌های اندازه استاندارد برای ملحفه بالایی استفاده کنید.

ملحفه بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *