تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

راهنمای خرید ملحفه بیمارستانی

ملحفه بیمارستانی از منسوجات پرکاربرد و مهم بیمارستانی به حساب می‌آید. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی ملحفه بیمارستانی و راهنمای خرید ملحفه بیمارستانی بپردازیم.

ملحفه بیمارستانی چه نوع ملحفه‌هایی هستند؟

بیمارستان همچون هتل، از مکان‌هایی است که باید ملحفه‌های تخت بیمارستانی آن روزانه شست و شو شود. از شخصی که سرما خوردگی ساده دارد و برای آمپول زدن روی تخت دراز می‌کشد تا شخصی که دچار شکستگی و خون ریزی در ناحیه‌ای از بدن خود شده است و برای بخیه زدن بر روی تخت دراز می‌کشد و به سبب خون ریزی ملحفه‌ها رو کثیف و آلوده می‌کند هر دو باعث آلودگی ملحفه می‌شوند و نیاز به شست و شوی ملحفه بیمارستانی را افزایش می‌دهند. پوشیده نیست اگر ملحفه بیمارستانی غیر قابل شست و شو باشد، در آن صورت پس از هر بار لک و کثیف شدن ملحفه، باید ملحفه به طور کامل تعویض شود و هزینه‌های گزافی روی دست بیمارستان باقی خواهد گذاشت. همچنین ملحفه‌ی بیمارستانی یکی از لوازم مصرفی بیمارستانی است که باید حداقل روزی یکبار تعویض شود.

ملحفه برای بیمارستان

انواع ملحفه بیمارستانی

غالبا برای دوخت ملحفه و روتختی بیمارستانی از چهار نوع پارچه استفاده می شود. انواع ملحفه‌های بیمارستانی بر اساس نوع پارچه عبارتند از:

  • ملحفه یکبار مصرف: ملحفه یکبار مصرف کش دار معمولا از این نوع پارچه استفاده می‌شود و پس از یکبار استفاده، دور انداخته می‌شود.
  • ملحفه‌ی تترون: جنس ایده آل برای ملحفه بیمارستانی تترون است. این نوع پارچه وزن بیشتری داشته و دارای تراکم بافت بیشتری است. پارچه ملحفه تترون بیمارستانی با رنگ سفید از پرمصرف‌ترین پارچه‌های ملحفه بیمارستانی به شمار می‌رود که می‌تواند ساده و یا طرحدار باشد.
  • ملحفه ترگال: از رنگ‌های متفاوت این پارچه در بخش‌های مختلف بیمارستان استفاده می‌شود. برای مثال دوخت روپوش پزشکی، پرستاری، کارکنان بیمارستان، ملحفه، روپوش اتاق عمل و … نمونه هایی از کاربرد بهترین پارچه های ترگال به رنگ‌های مختلف است.
  • ملحفه نانو: این پارچه باعث تسکین دردهای موضعی و داشتن خوابی آسوده حین بستری بودن در بیمارستان برای بیماران می‌شود. همچنین این ملحفه دارای خواص ضد التهابی است که از نانوذرات مس و عصاره اکالیپتوس بر روی پارچه‌های پنبه ای سنتز و بارگذاری شده است. می‌توان گفت این محصول منجر به کاهش آلودگی و عفونت، کاهش آلودگی تنفسی و آرامش بیماران خواهد شد.

روش تولید ملحفه بیمارستانی

تولیدپارچه شامل تبدیل نخ ها و گاهی الیاف به پارچه ای با ویژگی هایی است که توسط مواد و روش های به کار رفته تعیین می شود. پارچه ملحفه بیمارستانی در گروه پارچه های تخت باف هستند در ابتدای کار به صورت تار و پود با الیاف مختلفی بافته می شود سپس فرایند رنگرزیو چاپ انجام شده . بافت خام متقال این پارچه در عرض های گوناگون می باشد که هر یک مصرف خاص خود را دارد .متداول‌ترین روش‌های تولید پارچه عبارتند از: بافندگی، قیطاندن، نمدکاری، تافت‌زنی و تولید نبافته. با این حال، روش اصلی تولید پارچه، بافت است.

نکاتی در مور خرید ملحفه بیمارستانی

در مورد خرید ملحفه بیمارستانی یک سری نکات هست که باید رعایت شوند تا بیمارران بیمارستان در رفاه باشند از نظر منسوجات بییمارستانی. در زیر این نکات آورده شده است:

  • باید دارای وزن سبک باشند.
  • باید بهترین الیاف در آن بکار رفته باشد.
  • قیمت آن مقرون به صرفه برای مصارف بیمارستانی باشد.
  • کیفیت رنگ و بافت آن در برابر شستشو مقاوم باشد یا به عبارتی ضدآبژاول باشد.
  • جنس آن به گونه ای باشد که پرز ندهد.
  • الیاف بکاررفته در آن ضدحساسیت و ضد آلرژی باشد.
  • بهتر است از ملحفه‌های یکبار مصرف در بیمارستان استفاده شود.

ملحفه بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *