تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

خرید پارچه ملحفه بیمارستانی

ملحفه بیمارستانی یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین منسوجات بیمارستانی می‌باشد. در این مطلب درباره پارچه ملحفه بیمارستانی و خرید آن و هر آنچه در این مورد لازم است بدانیم، صحبت می‌کنیم.

تعریف پارچه ملحفه بیمارستانی

تولیدکنندگان منسوجات بیمارستانی، از پارچه‌های مخصوص برای تولید این ملحفه‌ها استفاده می‌نمایند. حفاظت بدنی در مقابل خطرات احتمالی که به خاطر وجود ویروس و بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌باشد، دارای اهمیت بسیار بالایی است، بنابراین باید در تولید ملحفه بیمارستانی دقت کرد که انتخاب جنس پارچه ملحفه بسیار مهم و قابل توجه است به دلیل اینکه تاثیر مهمی در راحتی و آرامش بیمار دارد. الیاف به کار رفته در پارچه ملحفه بیمارستانی ضدحساسیت و آلرژی هستند که بیماران را دچار مشکل نمی‌کند.

پارچه ملحفهه

انواع پارچه ملحفه بیمارستانی

پارچه های بیمارستانی شامل پارچه‌های بدون بافت و با تار و پود هستند. پارچه ملحفه بیمارستانی به چهار دسته تقسیم میشوند:

  • پارچه اسپان باند یا پارچه یکبار مصرف: ملحفه یکبار مصرف کش دار معمولا از این نوع پارچه استفاده می‌شود و پس از یکبار استفاده، دور انداخته می‌شود.
  • پارچه تترون بیمارستانی: جنس ایده آل برای ملحفه بیمارستانی تترون است. این نوع پارچه وزن بیشتری داشته و دارای تراکم بافت بیشتری است. پارچه ملحفه تترون با رنگ سفید از پرمصرف‌ترین پارچه‌های ملحفه بیمارستانی به شمار می‌رود که می‌تواند ساده و یا طرحدار باشد.
  • پارچه ترگال بیمارستانی: از رنگ‌های متفاوت این پارچه در بخش‌های مختلف بیمارستان استفاده می‌شود. برای مثال دوخت روپوش پزشکی، پرستاری، کارکنان بیمارستان، ملحفه، روپوش اتاق عمل و … نمونه هایی از کاربرد بهترین پارچه های ترگال به رنگ های مختلف است.
  • پارچه با فناوری نانو: این پارچه باعث تسکین دردهای موضعی و داشتن خوابی آسوده حین بستری بودن در بیمارستان برای بیماران می‌شود. همچنین این ملحفه دارای خواص ضد التهابی است که از نانوذرات مس و عصاره اکالیپتوس بر روی پارچه‌های پنبه ای سنتز و بارگذاری شده است. می‌توان گفت این محصول منجر به کاهش آلودگی و عفونت، کاهش آلودگی تنفسی و آرامش بیماران خواهد شد.

نکاتی که در هنگام خرید پارچه ملحفه باید توجه داشت

در خرید پارچه ملحفه بیمارستانی باید به نکاتی توجه کرد تا بیماران بیمارستان در آرامش به بستری خود ادامه دهند. این نکات عبارتند از:

  1. باید دارای وزن سبک باشد.
  2. همچنین باید یکبار مصرف باشد یا اگر یکبار مصرف نیست باید قابل شستشو باشد.
  3. از مرغوب‌ترین الیاف بهداشتی در بافت آن استفاده شده باشد.
  4. کیفیت رنگ و بافت آن در برابر شستشو مقاوم باشد (ضد آبژاول باشد ).
  5. باید بهداشتی باشد و به دور از آلودگی باشد.
  6. قیمت آن باید مناسب و مقرون به صرفه باشد.

پارچه بیمارستانی

رنگبندی پارچه ملحفه بیمارستانی

هر بیمارستان و مرکز درمانی با توجه به  رنگ لوگو، خصوصی یا دولتی بودن آن، سلیقه‌های شخصی و مدیریتی و موارد دیگری از این قبیل، رنگ پارچه ملحفه مصرفی خود را انتخاب می‌کند. بیشتر بیمارستان‌ها، به خصوص بیمارستان‌های دولتی، از رنگ های آبی و صورتی استفاده می‌کنند. رنگ آبی برای لباس آقایان و رنگ صورتى برای لباس خانم ها استفاده می‌شود. بیمارستان های خصوصی به سلیقه‌ی خود هر رنگی را برای لباس بیماران و پرسنل خود استفاده می‌کنند. آن‌ها برای نشان دادن وجه تمایز خود با بیمارستان‌های دولتی، رنگ‌هایی به غیر از آبی و صورتی به کار می‌برند.

در یک دسته بندی کلی، اصلی ترین رنگ های پارچه ملحفه بیمارستانی به صورت زیر است:

  • آبی
  • صورتی
  • سبز سیر
  • سبز مغز پسته‌ای
  • شیری
  • سفید
  • یاسی
  • لیمویی

نولید پارچه ملحفه بیمارستانی

تولید پارچه شامل تبدیل نخ‌ها و گاهی الیاف به پارچه ای با ویژگی‌هایی است که توسط مواد و روش‌های به کار رفته تعیین می‌شود. پارچه ملحفه بیمارستانی در گروه پارچه‌های تخت باف هستند در ابتدای کار به صورت تار و پود با الیاف مختلفی بافته می‌شود سپس فرایند رنگرزیو چاپ انجام شده است. بافت خام متقال این پارچه در عرض‌های گوناگون می‌باشد که هر یک مصرف خاص خود را دارد. متداول‌ترین روش‌های تولید پارچه عبارتند از: بافندگی، قیطاندن، نمدکاری، تافت‌زنی و تولید نبافته. با این حال، روش اصلی تولید پارچه، بافت است.

تولید پارچه ملحفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *