تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

میکروب‌های بالش‌های بیمارستانی

بالش های بیمارستانی حاوی میلیون ها میکروب تهدید کننده زندگی هستند. بر اساس گزارشی که منتشر شده، بالش‌های بیمارستانی می‌توانند حاوی میکروب‌های بالش بیمارستانی بالقوه کشنده مانند MRSA و C. difficile باشند و بیماران را در معرض خطر عفونت‌های تنفسی و مجاری ادراری قرار دهند. این مطالعه که توسط دکتر آرتور تاکر، دانشمند بالینی اصلی در Barts و The London NHS Trust انجام شد، نشان داد که تا یک سوم وزن یک بالش می‌تواند از حشرات، پوست مرده، کنه‌های گرد و غبار و مدفوع آنها تشکیل شود. این باعث می شود که آنها به مکان های ایده آل برای رشد عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی تبدیل شوند، با بیش از 30 حشره که در یک بالش زندگی می‌کنند. مردم یک روبالشی تمیز روی آن می‌گذارند و ظاهر و بوی آن خوب و تازه است، اما شما چیزی واقعاً زننده را زیر آن می‌پیچید. اکثر آنها در قسمت بیرونی بالش‌ها یافت می‌شوند، اما در جایی که پارگی و پارگی وجود دارد، تحقیقات نشان داد که حشرات به داخل بالش راه پیدا کرده اند. مشخص شد که برخی از بسترهای آزمایش شده آلوده به حشره معده E.coli هستند و برخی دیگر حاوی میکروب هایی هستند که می توانند باعث عفونت های جدی شوند. یک مشکل بزرگ در بیماران و به ویژه آنهایی که ایمنی بدنشان پایین است.

خطرات بالش بیمارستانی

بالش‌های بیمارستانی دارای بیش از یک میلیون حشره استافیلوکوکوس هومینوس هستند که می‌توانند باعث عفونت‌های شدید در هر میلی لیتر شوند. دکتر تاکر سطح را به عنوان یک “خطر زیستی” توصیف می‌کند و می‌افزاید: “وجود این حشرات به این معنی است که آنها به بیماران منتقل می‌شوند.” این مطالعه به مقایسه شیوع حشرات روی و داخل بالش‌های استاندارد بیمارستانی با مواردی که در نسخه‌های ضد باکتری یافت می‌شود، ادامه می‌دهد. با استفاده از بالش‌های SleepAngel که توسط شرکت ایرلندی Gabriel Scientific ساخته شده است، این تحقیق نشان داد که احتمال کمتری دارد که از بیرون آلوده شوند و همه آنها برای میکروب‌های درونی منفی بودند. دانکن برین، مدیر فنی گابریل ساینتیفیک، می‌گوید: «اگر مجبور بودید محیطی برای کشت باکتری‌ها بسازید، علاوه بر ظرف پتری با آگار، یک بالش تقریباً به خوبی می‌توانید تهیه کنید. این یک اسفنج مرطوب است که مایعات بدن از انواع مختلف مواد مغذی را جذب می کند و توسط بدن گرمی که بالای آن قرار دارد در دمای ایده آل نگه داشته می شود.

بالش بیمارستانی

چه خطراتی ممکن است در بالش بیمارستانی باشد؟

مراکز بیمارستانی و سایر محیط‌های بستری و خانه‌های مراقبت، سیاست‌هایی برای ضدعفونی تخت‌ها و ملحفه بیمارستانی و از جمله بالش‌ بیمارستانی دارند، اما این عمدتاً به عنوان بخشی از یک رویکرد استاندارد برای تمیز کردن است و معمولاً فقط بین بیماران انجام می‌شود، یا اگر بالش بیمارستانی دیده شود آسیب ببیند در گزارشی توسط بنیاد بنیاد NHS بیمارستان ساوت تیز آمده است: “پرکننده داخلی بالش ها و لحاف ها یک انکوباتور کارآمد برای میکروارگانیسم ها در صورت بروز آلودگی است. مواد بستر ممکن است با باکتری ها کلون شده و به مخزن عفونت تبدیل شوند. “همه بالش ها و لحاف های مورد استفاده در بیمارستان باید از پارچه ای با روکش پلی اورتان با درزهای جوشی ساخته شده باشند. بالش ها و لحاف ها باید به طور معمول بین بیماران با آب گرم و مواد شوینده تمیز شوند. در صورت آلودگی سطحی با خون، باید تمیز شوند. با هیپوکلریت 10000 ppm در محلول شوینده. بالش‌ها و لحاف‌ها نباید وارد سیستم لباسشویی Trust شوند، بلکه باید در بخش یا بخش تمیز شوند. در صورت آسیب دیدن پوشش بیرونی، این مورد باید به عنوان زباله خانگی دور ریخته شود. با این حال، اگر بالش آلوده به خون یا سایر مایعات بدن باشد، باید به عنوان ضایعات بالینی دور انداخته شود. دستورالعمل‌ها و رویه‌های ضدعفونی NHS Plymouth که در فوریه امسال منتشر شد، بیان می‌کند: «تخت‌ها باید با مواد شوینده و آب شسته شوند و بین بیماران خشک شوند. این شامل تشک، بالش، سر تخت و کنار تخت است. اطمینان از خشک شدن تشک و بالش برای جلوگیری از خراب شدن مواد مهم است. “همه بالش ها، تشک ها و لحاف ها باید دارای روکش های پلاستیکی باشند. بررسی کنید که روکش سالم باشد و در صورت آسیب دیدگی، وضعیت بالش، لحاف یا تشک را بررسی کنید. اگر به وضوح تمیز است، روکش جدید بپوشانید. اگر کثیف است، طبق سیاست زباله دور بیندازید. پوشش های دست نخورده را با مواد شوینده و آب داغ یا مواد شوینده پاک کنید و خوب خشک کنید.” و در بنیاد تراست NHS بیمارستان Heatherwood و Wexham Park، گزارشی در مورد کاهش استافیلوکوکوس اورئوس در بخش‌های جراحی و پزشکی بزرگسالان بیان می‌کند: «تشک‌ها و بالش‌های بیمارستانی عمومی باید با استفاده از مواد شوینده همه منظوره و سپس ضدعفونی با محلول کلر 0.1 درصد، نه الکل، تمیز شوند. بالش های ضد آب باید از نظر نفوذپذیری و پارگی بررسی شوند و در صورت آسیب دیدگی محکوم شوند. دستورالعمل های رسمی سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیان می کند که بالش ها باید با مواد شوینده و آب بین بیماران تمیز شوند و اضافه می شود که هر گونه ملافه آلوده باید دور ریخته شود و پوشش های پاره شده جایگزین شود.

مضرات بالش بیمارستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *