تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

فواید بالش بیمارستانی در سلامتی بیماران

بالش بیمارستانی یکی  از مهم‌ترین منسوجات و کالاهای بیمارستانی می‌باشد، که علاوه بر راحتی خواب بیمار در سلامتی او تاثیر مهمی دارد. بازار فروش عمده بالش‌های بیمارستانی با مدل‌های مموری فوم دار، ساده، طبی، گردنی و …  محصولات مورد نیاز بیماران را تامین می‌کند. تولید بالش‌ بیمارستانی برای بیماران مختلف، با الیاف و استانداردهای گوناگونی انجام می‌شود و بالش‌های طبی مموری فوم، یکی از نمونه بالش‌هایی می باشد که می‌توان عرضه نمود. همچنین در برخی موارد که به بالش‌های معمولی نیاز می‌باشد، از بالش‌های پشم شیشه و یا الیاف طبیعی نظیر پر قو، پنبه، پشم و … استفاده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم درباره فواید بالش بیمارستانی در سلامتی بیماران صحبت کنیم.

بالششششششش

انواع بالش در بیمارستان

معمولا بیماران تمام طول روز خود را در بستر تخت سپری می‌کنند و در تمام طول بستری سر خود را بر روی بالش‌های بیمارستان میگذارند. از این رو انواع مختلفی بالش بیمارستانی موجود است. این انواع مختلف عبارتند از:

  • بالش‌های مناسب گردن: استفاده از بالش گردن با تکیه گاه قوی و شکل خوب به کاهش گردن درد مزمن نسبت به بالش معمولی کمک می‌کند. در واقع بسیار موثرتر از ورزش به تنهایی است. طراحی بالش گردن حالت آرامش بخشی طبیعی را برای سر فراهم می‌کند که انحنای لوردوتیک (انحنای نرمال به سمت داخل ناحیه کمر و گردن) ستون فقرات را حفظ می‌کند. این بالش بیمارستانی، برای افراد مبتلا به گردن درد یا کسایی که عمل در ناحیه گردن را داشتند بسیار مناسب است.
  • بالش‌های پشتیبان کمر: یک بالش حمایت کننده کمر، پشتیبان منحنی به سمت داخل در ستون فقرات کمری را فراهم می‌کند. ساعت‌های طولانی نشستن بدون هیچ گونه حمایتی از کمر باعث ایجاد تنش عضلانی همراه با ناراحتی در پاها و همچنین کمر می‌شود. این بالش هنگام استفاده در حالت نشسته، شکاف طبیعی بین ستون فقرات و صندلی را اشغال می‌کند. بالش‌های پایین کمر برای خودروها ضروری هستند. همچنین این نوع بالش در بیمارستان برای افراد مبتلا به کمر درد و یا افرادی که ناحیه کمر را عمل کرده اند مناسب است.
  • بالش‌های زانو: وقتی این بالش‌ها بین زانوها قرار می‌گیرند در حالی که بیماران بیمارستان به کناری می‌خوابند، زانوها را از کنار هم قرار نمی‌دهد و ستون فقرات را در وضعیت خنثی نگه می‌دارد. اگر بین پاها تکیه گاه وجود نداشته باشد، قسمت بالایی ساق به سمت پایین می چرخد ​​و لگن را می‌کشد و خط طبیعی ستون فقرات را مخدوش می‌کند. بالش‌های زانو به بهبود مناسب زانوها در هنگام خواب کمک می‌کنند.

بالش بین زانویی

  • بالش‌های تقویت کننده اکسیژن: این بالش‌ها به بهبود گردش خون در بیماران دیابتی کمک می‌کند. بالش‌های تقویت‌کننده اکسیژن با حفظ حمایت مناسب از ستون فقرات، محتوای اکسیژن را در رگ‌های خونی کوچک تا 29 درصد افزایش می‌دهند. این راه هوایی را باز می‌کند و ظرفیت ریه را افزایش می‌دهد که تنفس را تقویت می‌کند.

بالش‌های راحت

ما می‌دانیم که آسایش بیماران در بیمارستان‌ها برای بهبود و سلامت کلی آنها اولویت دارد. ماندن بیمار در طول شب در بیمارستان ممکن است احساس اضطراب کند. بنابراین ایجاد یک بستر راحت برای خوابیدن آنها می‌تواند این نگرانی‌ها را کاهش دهد. علاوه بر این، ساکنین خانه مراقبت به احتمال زیاد به راحتی بیشتری هنگام استراحت و خواب نیاز دارند، به خصوص اگر سالخورده یا ناخوشایند باشند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بالش راحت عبارتند از تنظیم دما، پشتیبانی از قسمت بالایی بدن، مواد ساخته شده از آن و شکل بالش. به همین دلیل، ما یک منوی بالش ایجاد کرده ایم تا تنوع بالش‌هایی را که به صورت آنلاین در دسترس داریم به نمایش بگذاریم. هنگام خرید بالش نیازها و ملاحظات مختلفی وجود دارد. برای حل این مشکل، طیف وسیعی از انواع مختلف بالش، از ضد آب گرفته تا ضد شعله، و همچنین اندازه‌ها و سبک‌های مختلف را عرضه می‌نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *