تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

زمان تعویض بالش بیمارستانی

دانشمندان معتقدند که داشتن یک خواب شبانه برای سلامت جسمی و روانی بیمار ضروری است. یکی از راه‌های آماده سازی خواب بهتر، بهینه سازی محیط اتاق خواب بیمار و ملحفه بیمارستانی مناسب است. همچنین نگهداری از بالش بیمارستانی و تعویض آن در  مواقعی ضروری می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم درباره زمان تعویض بالش بیمارستانی صحبت کنیم.

از آنجایی که بیماران ساعت‌های زیادی را در تخت بیمارستان می‌گذرانند و سر خود را روی بالش قرار می‌دهند، توجه به کیفیت و تمیزی بالش بیمارستانی امری ضروری است. تعویض نکردن مرتب بالش‌های بیمارستانی می‌تواند منجر به واکنش‌های آلرژیک، جوش و گردن درد برای بیمار شود.

 

تعویض بالش بیمارستانی

هر چند وقت یکبار باید بالش بیمارستانی را تعویض کرد؟

اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که بالش‌های بیمارستانی را هر 1 الی 2 سال یکبار باید تعویض نمود. انجام این کار کمک می‌کند تا بیماران اطمینان حاصل کنند که از بالش‌هایی استفاده می‌کنند که حمایت کننده، تمیز و عاری از مواد حساسیت زا می‌باشد. به طور کلی می‌توانید تشخیص دهید زمان تعویض بالش‌های بیمارستانی چه زمانی است. اگر بیماران بستری با گردن درد از خواب بیدار می‌شوند، ممکن است به این معنی باشد که بالش دیگر پشتیبانی لازم را ارائه نمی‌کند. درست مانند تشک بیمارستانی، زمانی که بالش‌های بیمارستانی شروع به افتادگی یا ایجاد توده می‌کنند باید آن‌ها را تعویض نمود. همچنین اگر متوجه زردی بالش شدید نیز ممکن است وقت تعویض بالش فرا رسیده باشد.

برخی از مواد بالش با دوام تر از بقیه هستند. مثلا یک بالش پلی استر ممکن است یک سال دوام بیاورد، در حالی که یک بالش لاتکس ممکن است 3 سال دوام داشته باشد. علاوه بر نوع متریال، کیفیت مواد و یا تراکم فوم‌ها نیز می‌تواند نقش داشته باشد. انتخاب بهترین بالش، ساخته شده با مواد با کیفیت بالاتر،به طور کلی به این معناست که باید کمتر آن را تعویض کنید.

برای محافظت از بالش بیمارستانی و افزایش طول عمر آن، بالش و روبالشی را به طور مرتب تمیز کنید. هربار که ملحفه‌های بیمارستانی را می‌شویید، روبالشی‌ها را نیز شستشو کنید.

 

انواع بالش بیمارستانی

 

چرا تعویض بالش مهم است؟

تعویض مکرر بالش بیمارستانی ممکن است دردسر ساز بنظر بیاید، ولی بالش‌هایی که دوران اوج خود را گذرانده اند، می‌توانند منجر به واکنش‌های آلرژیک، جوش‌های پوستی و درد عضلانی برای بیماران شوند. یک بالش بیمارستانی کهنه می‌تواند مواد حساسیت زا مانند کنه‌های گرد و غبار، قارچ، کبک و شوره را در خود جمع کند. برای برخی بیماران خوابیدن در نزدیکی این مواد حساسیت زا می‌تواند باعث آبریزش یا گرفتگی بینی، خارش سر و چشم‌های تحریک شده شود که ممکن است بر کیفیت خواب بیمار تاثیر بگذارد. تعویض مرتب بالش یا سرمایه گذاری روی بالشی که ضد میکروبی و تنفسی باشد ممکن است به جلوگیری از آلرژی مرتبط با بالش بیمارستانی کمک کند.

شاید مهم تر از همه، بالش‌ بیمارستانی برای حمایت از گردن و سر بیمار در هنگام خواب، تسکین تنش عضلانی و ارتقای تراز ستون فقرات مناسب هستند. افزایش طول عمر بالش بیمارستانی نیاز به مراقبت و تمیز کردن منظم دارد.مواد بالش می‌تواند بر دستورالعمل‌های مراقبت و طول عمر تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *