تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

دوام تشک بیمارستانی چقدر است؟

آیا نمی‌دانید که طول عمر تشک بیمارستانی به طور متوسط ​​چقدر است و چگونه می‌توانید بیشترین استفاده را از تشک خود ببرید؟ طبق اعلام فدراسیون ملی تختخواب، به طور متوسط ​​پس از 7 سال باید تشک خود را تعویض کنید. با این حال، از آنجایی که تشک‌ها بسیار متفاوت هستند، این کمتر یک قانون و بیشتر یک دستورالعمل است. بنابراین، ما این راهنمای مفید را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا تصور بهتری از مدت زمان ماندگاری تشک خود داشته باشید. و چگونه می‌توان نشانه‌هایی را که ممکن است به یک نشانه جدید نیاز داشته باشید، تشخیص دهید. در اینجا می‌خواهیم بررسی کنیم دوام تشک بیمارستانی چقدر است؟

تشک بیمارستانی

چگونه متوجه می‌شوید که به تشک جدید نیاز دارید؟

رایج ترین علامتی که نشان می‌دهد نیاز به ارتقای تخت خواب دارید، زمانی است که با احساس مسن‌تر از سن خود از خواب بیدار می‌شوید. اگر دائماً احساس می‌کنید که خواب بی کیفیتی دارید یا بهتر در بیمارستان می‌خوابید، می‌تواند به دلیل پیری تشک بیمارستانی شما باشد. افتادگی خفیف نشانه آن است که باید به فکر تعویض تشک خود باشید. با این حال، اگر به نظر بدشکل، توده‌ای یا دارای فرورفتگی‌های آشکار در بدنه است، قطعاً زمان ارتقا است. خوابیدن روی تختی که حمایت ضروری ستون فقرات شما را ارائه نمی‌کند، می‌تواند منجر به سفت شدن مفاصل و کمردرد ناراحت‌کننده بیمار شود.

چه چیزی بر طول عمر تشک بیمارستانی تأثیر می‌گذارد؟

بیشتر تشک‌ها باید بین هفت تا ده سال عمر کنند. با این حال، متغیرهای زیادی وجود دارد که می‌تواند بر طول عمر تشک بیمارستانی شما تأثیر بگذارد. کیفیت ساخت اصلی تشک، مواد استفاده شده و حتی وزن و سبک خواب کاربر همگی می‌توانند بر طول عمر تخت تأثیر بگذارند. نوع ماده ای که تشک از آن ساخته شده است می‌تواند به میزان قابل توجهی بر مدت زمان ماندگاری و مدت زمانی که برای خواب راحت باقی می‌ماند تأثیر بگذارد. هم تشک‌های مموری فوم و هم تشک‌های فنری باید برای مدت زمان مشابهی دوام بیاورند. اما نحوه مراقبت از آنها مستقیماً بر مدت زمانی که احساس حمایت می‌کنند تأثیر می‌گذارد. مموری فوم به اندازه فنرهای فولادی «باک برگشتی» ندارد. اما فنرها به مرور زمان بیشتر آویزان می‌شوند و توده و ناهموار می‌شوند. اگر مموری فوم به طور مرتب چرخانده نشود ممکن است دچار فرورفتگی شود و تشک‌های فنری ممکن است از افتادگی پهلوها رنج ببرند. هر چه کیفیت تشک بهتر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اما مراقبت از تشک بیمارستانی نیز به عهده بیمارستان آن است. تمیز نگه داشتن تشک و تهویه مناسب آن عمر آن را افزایش می‌دهد. اما بزرگترین چیزی که می‌تواند به شما کمک کند این است که مطمئن شوید که به طور منظم چرخانده یا ورق بزنید. این کار باید حداقل هر شش ماه یکبار انجام شود. اگر بزرگ‌تر یا سنگین‌تر هستید، ممکن است لازم باشد تشک را بیشتر برگردانید یا بچرخانید. این به فنرها یا مموری فوم اجازه می‌دهد تا شکل اولیه خود را بازیابی کنند و برگشت به عقب را به دست آورند.

مراقبت از تشک بیمارستانی

در حالی که تشک‌ها معمولاً هر هفت سال یک بار نیاز به تعویض دارند، برخی موارد می‌توانند باعث خراب شدن سریعتر آن شوند. اگر می‌خواهید مدت زمان ماندگاری آن را افزایش دهید، این نکات مراقبتی کلیدی را دنبال کنید:

  1. حفاظت بهتر از پیشگیری است: استفاده از محافظ تشک یا ملحفه بیمارستانی روی تشک از ابتدا با کمک به حفظ مواد داخلی. آسیب آب ممکن است در ذهن ما نباشد. اما این فقط از خیس کردن رختخواب و ریختن قهوه‌های صبحگاهی رخ نمی‌دهد. بیماران در طول شب عرق می‌کنند، در حالی که این مقدار قابل توجه نیست. با گذشت زمان، مقدار کمی مایع در هر شب بالا می‌رود و می‌تواند باعث پیری و حتی زنگ زدگی مواد شود.
  2. از یک پایه امن استفاده کنید: فریم تختی که روزهای بهتری را به خود دیده است، می‌تواند بر طول عمر تشک تأثیر بگذارد. تخت‌ها نیز خراب می‌شوند و می‌توانند یک تشک جدید را با خود پایین بیاورند. اگر پایه دیوان شروع به کمان کرده باشد یا تخته های تخت شروع به شکستن و افتادن کرده باشند، می تواند روی ساختار تشک تأثیر بگذارد. یک فریم تخت با کیفیت خوب معمولاً بیشتر از یک تشک دوام می آورد. بنابراین هر بار که به تشک جدید نیاز دارید نیازی به تعویض قاب نیست. با این وجود، مهم است که قبل از قرار دادن یک تشک جدید، بررسی کنید که چارچوب تخت فعلی شما در چه شکلی است.
  3. پریدن روی تخت ممنوع: تشک‌ها برای توزیع یکنواخت وزن طراحی شده اند و قرار دادن وزن زیاد در یک نقطه راه آسانی برای شکستن آن است. اگر می‌خواهید اقدامات بیشتری برای بهبود طول عمر تشک خود انجام دهید، از نشستن روی لبه تخت خودداری کنید. فنرهای لبه اغلب ضعیف‌ترین هستند زیرا به طور کامل توسط فنرهای نگهدارنده بیشتری احاطه نشده‌اند. با گذشت زمان، نشستن روی لبه، فنرهای آن سمت را فرسوده و باعث افتادگی آن می‌شود.
  4. چرخاندن تشک: واژگونی کامل تشک‌ها در حال تبدیل شدن به موضوعی از گذشته است. بسیاری از تشک‌های مدرن یک طرفه هستند و برای حفظ ساختار نیازی به چرخاندن ندارند. بسیاری از برندها توصیه می‌کنند که تشک بیمارستانی را هر چند وقت یکبار 180 درجه بچرخانید تا از پوشیدن یکنواخت آن اطمینان حاصل کنید. قبل از چرخاندن یا چرخاندن تشک، حتماً دستورالعمل های ارائه شده با سبک خاص خود را بررسی کنید تا آسیبی نبیند.
  5. هنگام نظافت مراقب باشید: تمیز کردن منظم می‌تواند به افزایش طول عمر تشک شما کمک کند. این به کاهش تجمع سلول‌های پوستی که ناخواسته را جذب می‌کنند، کمک می‌کند

تشک بیمارستانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *