تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

چند راه برای تمیز نگه داشتن تخت بیمارستان

تمیز نگه داشتن تخت بیمارستان می تواند گاهی اوقات مانند یک نبرد سخت به نظر برسد، به خصوص برای مراقبانی که زمان زیادی را در رختخواب می‌گذرانند. دانستن نحوه تمیز کردن صحیح تخت‌های بیمارستانی نه تنها می‌تواند از بیماری یا آسیب جلوگیری کند، بلکه می‌تواند طول عمر و راحتی آنها را افزایش دهد.

راه‌های تمیز نگه داشتن تخت بیمارستانی

در این نوشته چند راه برای تمیز نگه داشتن تخت بیمارستانی ارائه می‌دهیم. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • ملحفه‌ها را حداقل یک بار در هفته بشویید: بیمارستان‌ها باید تمیزی امکانات خود را حفظ کنند. بخشی از این به معنای اطمینان از تمیز بودن و استریل بودن ملحفه‌های روی تخت‌های بیمارستانی است که بیماران استفاده می‌کنند. به همین دلیل، بیمارستان‌ها اغلب نظافت ملحفه‌ بیمارستانی را به خدمات شخص ثالثی واگذار می‌کنند که می‌دانند چگونه آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را به‌طور کامل تمیز کنند، و مطمئن می‌شوند که این ملحفه‌ها عاری از خطرات زیستی، میکروب‌ها و آفاتی مانند ساس‌ها هستند. این شرکت‌ها معمولاً به ماشین‌های قدرتمندی مانند پرس‌های هیدرولیک دسترسی دارند که ملحفه‌ها و روبالشی‌های بیمارستان را تمیز، ضدعفونی، شستشو و خشک می‌کنند. بدیهی است که اکثر مردم به چنین تجهیزاتی دسترسی ندارند. با این حال، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از تمیز و استریل بودن ملحفه ها و روبالشی های خود با استفاده از ماشین لباسشویی و خشک کن معمولی، تا حد امکان انجام دهید. تمیز کردن منظم ملحفه‌ها و روبالشی‌های استفاده شده روی تخت بیمارستان ضروری است. در حالت ایده آل، باید این کار را یک بار در هفته انجام دهید، اما بیش از هر دو هفته صبر نکنید. این امر به ویژه برای افرادی که در بستر هستند یا زمان زیادی را در رختخواب می‌گذرانند صادق است. از آنجایی که بدن ما به طور طبیعی مواد آلی مانند روغن و سلول‌های مرده پوست را در هنگام خواب ترشح می‌کند، هرچه بیشتر در رختخواب بمانیم ملحفه‌های ما پر از آن می‌شوند. این باعث رشد و گسترش باکتری ها و کپک ها می شود که می‌توانند از آن تغذیه کنند. اگر ملحفه‌های شخص دیگری را می‌شوید، به‌ویژه بیماری که ممکن است بیماری مسری داشته باشد، استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش، ماسک صورت و محافظ چشم ضروری است. اگر از وجود خطرات زیستی روی ورقه ها مانند خون یا ادرار آگاه باشید، بسیار مهم است. همچنین استفاده از کیسه های غیرقابل نفوذ برای انتقال ملحفه های کثیف به اتاقی که تخت بیمارستان در آن قرار دارد ایده خوبی است. وقتی ملحفه‌های کثیف را می‌شوید، این کار را در بالاترین درجه حرارت ممکن با مواد شوینده فراوان انجام دهید. استریلیزاسیون حرارتی باعث از بین رفتن باکتری های موجود بر روی ورقه ها می شود. این شوینده همچنین به از بین بردن هر گونه پاتوژن موجود کمک می کند و مواد آلی را از آنها پاک می کند. در صورت امکان، لباس‌ها را از قبل بشویید و فشار دهید تا مطمئن شوید که همه چیز کاملاً آبکشی شده است. اگر ملحفه‌های شما به مواد خطرناک زیستی آلوده است، استریل کردن تخت بیمارستان و تمیز کردن ملحفه ها در ماشین شستشو با مواد سفید کننده و شوینده توصیه می‌‎شود. گفته می‌شود، برخی از ملحفه‌ها ممکن است در برابر برخی از این مواد شیمیایی مقاوم نباشند و استفاده از آن‌ها روی ملحفه‌ها ممکن است نیاز به آبکشی کامل داشته باشد تا از تحریک پوست و ایجاد لکه روی لباس‌های بیمار جلوگیری شود. حتماً دستورالعمل‌های سازنده را برای هشدارها و دستورالعمل‌های تمیز کردن توصیه شده به دقت بخوانید.

مرتب کردن ملحفه

  • از روکش تشک یا تشک آسان برای تمیز کردن استفاده کنید: روکش تشک یا محافظ تشک بیمارستانی، لایه‌هایی از پارچه هستند که مانند ملحفه‌های نصب شده روی تشک قرار می‌گیرند. آنها با ایجاد یک بافر بین تشک و ملحفه‌های تخت از تشک‌ها در برابر مایعات بدن و سایر خطرات زیستی محافظت می‌کنند. روکش‌های تشک بیمارستانی را می‌توان از انواع مختلفی از مواد ساخته شده و بسته به نوع محافظتی که ارائه می‌دهد، دارای طبقه بندی‌های متعددی است. مقاوم در برابر آب به این معنی است که روکش تشک از نفوذ آب و مایعات مشابه به داخل مواد جلوگیری می‌کند، اما تضمینی برای دور نگه داشتن همه مایعات وجود ندارد. دافع آب با دفع آب قبل از خیساندن در مواد، محافظت بیشتری در برابر مایعات ارائه می‌‎دهد. ضد آب به این معنی است که این ماده تمام مایعات را حتی در صورت غوطه ور شدن در آب دفع می‌کند. روکش تشک همچنین ممکن است با محلول ضد میکروبی پوشانده شود که از رشد ویروس‌ها و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. روکش تشک نه تنها طول عمر تشک شما را افزایش می‌دهد، بلکه تمیز کردن آن را نیز آسان می‌کند. بازرسی منظم روکش تشک برای بررسی لکه‌ها، پارگی‌ها، اطمینان حاصل می‌کند که از تشک شما همانطور که باید محافظت می‌کند و باید بخشی از روش معمول تمیز کردن تخت بیمارستان شما باشد. برخی از تشک‌های تخت بیمارستانی نیازی به روکش تشک ندارند. این به این دلیل است که آنها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی تمیز شوند یا دارای پوشش‌هایی هستند که کار روکش‌های تشک معمولی را انجام می‌دهند.
  • از محافظ بالش استفاده کنید و هر یک تا دو سال یکبار بالش را عوض کنید: مانند تشک‌ها، استفاده از محافظ بالش می‌تواند تمیز نگه داشتن بالش را بسیار آسان تر کند. محافظ بالش یک روکش پارچه ای است که ممکن است مقاوم در برابر آب، ضد آب یا ضد آب باشد که می‌توانید آن را روی بالش خود بلغزانید و بافری ایجاد می‌کند که از خیساندن برخی از روغن ها و مایعات بدنی که بدن شما به طور طبیعی ترشح می‌کند به پارچه جلوگیری می‌کند. مگر اینکه سازنده بالش‌ها توصیه کند، معمولاً ایده خوبی است که در صورت امکان، بالش‌های خود را همراه با روبالشی بشویید، حتی اگر از محافظ‌های بالش استفاده می‌کنید (که باید مرتباً شسته شوند). همچنین باید سالی یکبار بالش‌های خود را بدون توجه به شرایطی که در آن قرار دارند تعویض کنید، زیرا به مرور زمان حمایت کمتری می‌کنند که می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند کمردرد و گردن شود.

 

  • تشک خود را دو بار در سال تمیز کنید: تمیز کردن عمیق تشک شما باید بخشی منظم از روش تمیز کردن تخت بیمارستان شما باشد. این تضمین می‌کند که عاری از کپک، باکتری، خطرات زیستی، مواد غذایی شل و دیگر مواد مشکل ساز است که می‌تواند طول عمر تشک شما را کاهش دهد و به طور بالقوه منجر به مشکلات سلامتی شود. کارشناسان توصیه می‌کنند تشک خود را دو بار در سال تمیز کنید. برخی از تشک‌ها نیز باید برگردانده شوند، اما بیشتر تشک‌های تخت بیمارستانی اینطور نیست. قبل از تمیز کردن تشک، هشدارهای سازنده تشک خود را بررسی کنید، زیرا برخی از پاک کننده ها ممکن است به تشک شما آسیب برسانند. به عنوان مثال، تشک های مموری فوم قرار نیست خیس شوند، بنابراین ممکن است به روش های جایگزینی برای تمیز کردن نیاز باشد. اگر در مورد نظافت یا نگهداری تشک تخت بیمارستانی سوالی دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید. برای تمیز کردن عمیق تشک، با برداشتن روکش‌های تشک، ملحفه‌ها، بالش‌ها و هر چیز دیگری روی تشک شروع کنید، سپس آن‌ها را همانطور که قبلا در این مقاله توضیح داده شد بشویید. در مرحله بعد، تشک خود را با استفاده از جاروبرقی دستی یا لوازم داخلی روی یک جاروبرقی خانگی معمولی جاروبرقی بکشید. تشک خود را با محلول آب و صابون تمیز کنید یا از محلولی از سرکه سفید یا پراکسید هیدروژن و آب سرد استفاده کنید. برای لکه‌ها، طبق دستورالعمل سازنده از لکه بر استفاده کنید. اجازه دهید پاک کننده چند دقیقه بماند، آن را با آب سرد پاک کنید و سپس با دستمال کاغذی خشک کنید. اجازه دهید تشک شما با هوای تازه و نور خورشید زیاد خشک شود. اگر این گزینه برای شما نیست، می‌توانید جوش شیرین را روی تشک بپاشید تا به از بین بردن باکتری‌های باقی مانده کمک کند. اجازه دهید تشک تا حد امکان استراحت کند، اگر نه یک شب. قبل از گذاشتن ملحفه های تمیز روی تشک تازه تمیز شده خود، حتما یک بار دیگر با جاروبرقی روی آن بروید تا از باقی ماندن ذرات ناخواسته اطمینان حاصل کنید.
  • اتاق بیمارستان را تمیز و بدون گرد و غبار نگه دارید: یک راه خوب دیگر برای تمیز نگه داشتن تخت و تشک بیمارستانی، تمیز نگه داشتن اتاقی است که در آن قرار دارند. بیمارستان‌ها به طور منظم اتاق بیمار را تمیز می‌کنند تا از گسترش بیماری و مواد خطرناک زیستی مانند مایعات بدنی بالقوه آلوده جلوگیری کنند. برای یک کاربر تخت بیمارستانی خانگی، نباید تفاوتی داشته باشد. دور ریختن و تخلیه منظم سطل زباله در اتاق بیمار یا فرد مورد علاقه خود به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که خطرات سلامتی موجود در هوا مانند کپک نمی‌توانند در همان مکانی که بیمار یا عزیز شما در آن خوابیده رشد کنند. اطمینان حاصل کنید که اتاقی که در آن تخت بیمارستان بیمار یا فرد مورد علاقه شما قرار دارد، عاری از هرج و مرج باشد. علاوه بر خطرات زمین خوردن، به هم ریختگی، کثیفی، گرد و غبار و سایر مواد نامطلوب را محل مناسبی برای تجمع می‌کند. اگر در اتاق خود پرده، پرده یا پنکه سقفی دارند، مرتباً آنها را از نظر گرد و غبار بررسی کنید، زیرا می‌توانند گرد و غبار را جمع کنند.
  • محافظ بالش اگر شما یا فردی که از او مراقبت می‌کنید به طور مرتب از لوازم جانبی تخت بیمارستانی استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود پس از استفاده آنها را تمیز کنید. به عنوان مثال، اگر یک کاربر تخت بیمارستانی از یک سینی مخصوص برای غذا خوردن در رختخواب استفاده کند، ممکن است موادی مانند بزاق در بدن جمع شود مگر اینکه تمیز شوند و باعث رشد باکتری روی آنها شود. خرده‌های اضافی یا سایر ذرات غذا می‌توانند همین کار را انجام دهند، یا بدتر از آن، به ملحفه‌های شما راه پیدا کنند. دستگیره‌های کنار تخت و نرده‌های ایمنی و لوازم جانبی مشابه مانند ذوزنقه‌های تخت بیمارستانی، اشیایی هستند که به طور مکرر لمس می‌شوند، بنابراین در معرض خطر بالای حاوی میکروب هستند. تمیز کردن آنها پس از استفاده ضروری است تا اطمینان حاصل شود که شخصی که از آنها استفاده می‌کند از ابزارهایی که به آنها تکیه می‌کند دچار عفونت نمی‌شود.

 

تمیز کردن لوازم جانبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *